مجله راویک

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

اضافه کردن موقعیت مکانی دلخواه به اینستاگرام در گذشته 

در گذشته نه چندان دور شما میتوانستیذ هنگام گذاشتن پست جدید در اینستاگرام و به صورت همزمان اضافه نمودن آدرس و مکان جدید برای پست اینستاگرام خود را نیز انجام دهید. بدین ترتیب پس از انتشار پست به همراه آن مکان و آدرس نیز برای مخاطب شما به نمایش گذاشته میشد. قابلیتی جالب که با توجه به آن قدرت این شبکه اجتماعی برای نزدیک تر کردن اعضای خود بیشتر میشد. اما در نسخه‌های اخیر کاربران اینستاگرام ظاهراً قادر به اضافه کردن آدرس جدید به نقشه این شبکه اجتماعی نیستند. اما آیا واقعا اینستاگرام قید این آپشن فوق العاده را زده است؟ برای پاسخ دادن به این سوال همراه راویک باشید.

آدرسها و موقعیت های مکانی اینستاگرام بهینه تر از گذشته

همانطور که احتمالاً میدانید فیسبوک مالک شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز هست و برای بهینه سازی نقشه محبوب خود و بیشتر شدن کارایی نقشه اینستاگرام دست به تغییراتی زده. از این پس ویرایش و اضافه کردن مکان دلخواه به نقشه اینستاگرام تنها از طریق نقشه فیسبوک امکان پدیر است. بدین ترتیب برای افزودن یک موقعیت مکانی جدید به اینستاگرام شما نیاز به یک حساب کاربری در فیسبود دارید اما خبر خوب اینکه نیازی نیست که حتماً این حساب کاربری به حساب کاربری ایسنتاگرام شما لینک شده باشد. یا به عبارت دیگر از طریق هر حساب کاربری که اقدام به اضافه نمودن موقعیت مکانی به نقشه فیسبوک کنید از آن پس آدرس مورد نظر برای تمام کاربران در فیسبوک و اینستاگرام قابل استفاده خواهد بود.

چگونه آدرس جدید را برای استفاده در اینستاگرام ثبت کنیم؟

خب بهتر است آستینها را بالا بزنید.

1- از طریق اپ رسمی فیسبوک (اندروید یا ios)  ویا از طریق برازر پی.سی وارد حساب کاربری فیسبوک خود شوید.

2- در صفحه اصلی فیسبوک مطابق تصویر پایین دکمه Check in را خواهید داد که زیر Status bar قرار گرفته.

از این کلید استفاده کنید تا لیستی از مکانهای محبوب و پیشنهادی فیسبوک را مشاهده کنید. اما اگر مکان مورد نظر شما در این لیست نیست و قصد اضافه کردن مکان جدید به اینستاگرام دارید به مرحله 3 میرویم.

3- برای استفاده از این سرویس و اضافه نمودن موقعیت دلخواه به نقشه اینستاگرام نیاز دارید تا دسترسی به موقعیت مکانی را برای اپ فراهم کنید. در بسیار از دیوایسها میتوانید این کار را از طریق Settings > Privacy > Location Services انجام دهید. به خاطر داشته باشید بلافاصله پس از ثبت موقعیت و آدرس دلخواه روی اینستاگرام میتوانید این دسترسی را دوباره خاموش کنید.

4- خب در این مرحله میتوانید شروع کنید به تایپ نام محلی که قصد ثبت موقعیت آن را روی نقشه اینستاگرام دارید. توجه داشته باشید موقعیت و آدرس ثبت شده روی نقشه اینستاگرام برای همه کاربران قابل مشاهده خواهد بود بنابراین در نحوه نگارش آن دقت داشته باشید.

5- هنگامی که شروع به تایپ میکنید فیسبوک نام مکانهای پیشنهادی را برای شما به نمایش میگذارد. از آنها گذر کنید و در پایین صفحه روی قسمت Add Location کلیک کنید و تمام. حالا آدرس دلخواه شما روی نقشه قسبوک و همچنین اینستاگرام ثبت شده.

6- از این پس در اینستاگرام میتوانید هنگام ارسال پست در قسمت مربوط به Location آدرس مورد نظر را فراخوانی و استفاده کنید.

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آیا تا به حال دقت کرده اید اولین چیزی که مخاطبین پس از جستجوی کسب و کار شما در گوگل با آن مواجه میشوند چیست؟

امروزه بسیاری از ما برای پیدا کردن یک محل یا کسب و کار،در اولین قدم سراغ گوگل میرویم. محل و مشخصات ادارات و کسب و کارهای مختلف از "بانک ملت شعبه ولیعصر" گرفته تا "نانوایی بلوار ناهارخوران" را در گوگل جستجو می کنیم و قالباً به نتایج قابل قبولی هم می رسیم.

مثلا اگر "راویک" را در گوگل یا گوگل مپس (google maps) جستجو کنید همانطور که در تصویر میبینید در بالای صفحه لوگوی راویک به همراه توضیحاتی در مورد نام مکان، شماره تماس، آدرس وب‌سایت، ساعات کار، تصاویر آن مکان و دیدگاه‌های مردم درباره آن مکان و امتیاز کاربران درباره آن و همچنین اطلاعاتی مانند مناسب‌بودن برای رفت‌و‌آمد معلولان، حضور کودکان و نیز مسیریابی دقیق برای پیاده‌روی، استفاده از خودرو یا اتوبوس براساس ترافیک و فاصله دفتر راویک با مکانی که شما در آن هستید برای شما به نمایش در خواهد آمد.

سرویس ثبت مشخصات کسب و کار بر روی گوگل و گوگل مپ رایگان است، اما به واسطه تحریم‌ها ثبت نام در آن در ایران با دشواری و محدودیت مواجه است.

ما در مجموعه راویک آماده هستیم تا به شما برای ثبت کسب و کارتان روی گوگل کمک کنیم.

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

درست فهمیدید! در این مطلب قصد داریم به شما پیشنهاد کنیم تا ماهی یک بار عکس پروفایل اینستاگرام خود را تغییر دهید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا باید این کار عجیب را انجام دهم و یا اینکه اصلا چطور میتوانم دست به تغییر ماهانه عکس پروفایل اینستاگرام کسب و کار خود بزنم در حالی که یک لوگوی ثابت دارم؟ در این مطلب کوتاه قصد داریم تا به این سوالات پاسخ دهیم.

شاید برایتان عجیب باشد ولی تغییر ماهانه عکس پروفایل اینستاگرام باعث می شود تا شما از دید اینستاگرام کابر فعال تری محسوب شوید. و این یعنی پست ها و تصاویر شما جایگاه بهتری در جستجوهای اینستاگرام خواهند داشت و احتمال دیده شدن، جذب وخاطب و بالاتر رفتن شمارگان فالوئرهای شما افزوده خواهد شد.

همچنین شما با فعال تر بودن می توانید شانس گرفتن تیک آبی اینستاگرام را نیز برای پروفایل خود افزایش دهید.

یک سوال اساسی اما در خصوص تغییر دوره ای تصویر پروفایل اینستاگرام برای کسب و کارها وجود دارد. برندها یک لوگو دارند و معمولا هم مخاطب آنها به واسطه لوگو است که پروفایل آنها را شناسایی و دنبال می کند. پس چاره کار چیست؟

خب برای این مشکل پیشنهاد ما تغییرات جزئی و مناسبتی برای تصویر پروفایل اینستاگرام شماست. شما با کمی خلاقیت می توانید تغییراتی را به مناسبتهای مختلف در لوگوی خود استفاده کنید که هم به اینستاگرام و هم به مخاطبین شما پویا بودن شما را نشان خواهد داد.

اگر کمی به ذهنتان رجوع کنید حتما نمونه این موارد را به یاد خواهید آورد. تصویر سبزه شب عید به مناسبت نوروز در کنار لوگوی فلان شرکت یا چند دانه برف بر روی لوگوی یک رستوران در زمستان. پس خلاق باشید و همین امروز دست به کار شوید!

همچنین به یاد داشته باشید ما در گروه تولید محتوا راویک همواره آمادگی انجام اموری از این دست و مدیریت اینستاگرام شما را داریم.

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

آنچه باید در خصوص هزینه تولید محتوا در راویک بدانید

در بازار رقابتی امروز بیش از هر زمانی مهم است تا بیزینس ها به شفاف سازی هزینه ها و خدمات خود بپردازند. مجموعه راویک نیز خود را از این قاعده مستثنی نمیداند و همواره در تلاش است تا مطمئن شود مشتریان خود دقیقا همان خدماتی را که میخواهند و در قبال همان هزینه ای که انتظار دارند دریافت خواهند کرد. به همین منظور سعی می کند در اولین جلسه مشاوره وقت کافی را صرف توضیح خدمات قابل ارائه خود و بهای آنها به مخاطب نماید. در ادامه برای بسیاری از سفارش ها دوران ضمانت در نظر گرفته می شود که در این بازه مشتری می تواند بدون هیچ دلیلی از ادامه همکاری انصراف داده و وجهی بابت خدمات ارائه شده نپردازد. 

ما در راویک به توانایی خود اطمینان داریم و حاضریم با حسن نیت این را به شما نشان دهیم. تنها پیش از ارائه خدمات سعی خواهیم کرد مطمئن شویم شما همان چیزی را به دست خواهید آورید که تمایل دارید و با همان قیمت که انتظار دارید.

سفارش شما به راویک چه سفارش کپی رایتینگ باشد، چه تولید محتوا اینستاگرام یا مدیریت و تولید محتوای وب سایت و یا حتی اگر پروژه هایی مانند عکس برداری های خاص یا ساخت محتوای ویدیویی باز هم تفاوتی ندارد ما در اولین قدم سعی خواهیم کرد توانایی های خود را به شما نشان دهیم.

آیا هزینه سفارش تولید محتوا در راویک ارزان است و یا ما تولید محتوا ارزان می کنیم ؟

به طور کلی ارزان بودن صفت بارز محتوای تولیدی در راویک نیست. دنیای وب فارسی پر شده از محتوای ارزان قیمت که با کمترین هزینه ها تولید می شوند و به هیچ مصرفی هم نمی رسند. ما در راویک اولویتمان بر روی تولید محتوای تاثیرگذار است. ما زمان کافی را صرف شناخت موضوع، تحقیق و ایده پردازی می کنیم و سپس با استفاده از مدیا به عنوان ابزار ایده ها و مفاهیم را با شکلی درخور ارائه عرضه می کنیم. بنابراین اگر صرفا دنبال تولید محتوا ( چه محتوا متنی، محتوای چند رسانه ای و یا رپورتاژ ) با ارزان ترین قیمت هستید و کیفیت این محتوا برای شما اهمیتی ندارد احتمالا راویک گزینه مناسب شما نخواهد بود.

 

 

 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

نقش اینستاگرام(Instagram) در کسب و کارهای امروزی چیزی است که کمتر کسی در آن شک دارد. از کسب و کارهای کوچک مانند تولید غذاهای خانگی گرفته تا غولهای صنعت خودروسازی و پوشاک، همه و همه زیر سقف شبکه اجتماعی با نام اینستاگرام گرد هم آمده‌ اند تا از امکانات آن استفاده کنند. دلایل بیشماری وجود دارد که بهتر است کسب و کار شما در اینستاگرام فعال باشد از جمله مخاطبان بسیار زیاد، هزینه‌های پایین حضور و تولید محتوا، امکان رصد رقبا، اینکه لازم نیست مخاطبان همواره شما را به یاد داشته باشند و این شما هستید که همواره خود را به یاد آنان می‌آورید و بسیاری موارد دیگر که موضوع این مقاله نیستند. اما آیا بهتر است خودتان بخشی از وقت روزانه خود را برای به روزرسانی صفحه اینستاگرام خود اختصاص دهید یا آن را به یک متخصص تولید محتوای فضای مجازی بسیپارید تا در دنیای اینترنت شما را همراهی کند؟ شاید هم فکر کرده باشید بهتر است با مبلغی شخصی را استخدام کنید تا به صورت تمام وقت یا پاره وقت به امور مربوط به تولید محتوا، پیگیری و پاسخگویی مخاطبین شما در اینستاگرام رسیدگی کند.

مانند بسیاری از سوالات حوزه کسب و کار به خصوص کسب و کار اینترنتی نمیتوان نسخه واحد برای تمام کسب و کارها پیچید اما نکته‌ای که پاسخ آن ساده است این است که در شرایط برابر که هزینه‌های شما را تحت تاثیر قرار ندهد احتمالاً بهتر است برای مدیریت صفحه اینستاگرام خود از افراد حرفه‌ای استفاده کنید. در اینجا به بخشی از دلایلی که باعث میشود این انتخاب به نفع شما باشد را برمیشماریم.

1- تولید محتوای باکیفیت: ممکن است شما مدیر موفق یک مجموعه بزرگ یا یک آشپز معروف باشید ولی میزان توفیق شما در حوزه تخصصتان به این معنا نیست که شما در نگارش و تولید محتوای جذاب برای مخاطبین خود نیز به اندازه یک کارشناس تولید محتوا، روزنامه‌نگار یا گرافیست حرفه‌ای موفق خواهید بود. حتی در برنامه‌های آشپزی کمتر دیده‌ایم کارگردانی یک مجموعه آموزش آشپزی را یک سرآشپز به عهده بگیرد.

2- وقت شما سرمایه شماست: مطمئنا شما در عرصه حرفه خودتان روزانه باید حواستان به روندهای مختلف اطرافتان باشد و با ذهنی آسوده به کسب و کار خود بپردازید که این باعث میشود که خواه ناخواه تهیه، مدیریت و تولید محتوای اینستاگرام یا وبسایتتان در زمان مناسب میسر نباشد و یا به دست فراموشی سپرده شود و از استمرار حضور شما در فضای وب کاسته شود. چه بسا مشتریان بالقوه‌ای که اگر به موقع خود را به آنها یادآوری نمایید به مشتری بالفعل شما تبدیل خواهند شد. افرادی که به صورت تخصصی بر روی تهیه، تولید و مدیریت محتوای فضای مجازی فعالیت میکنند اما تمام وقت مفید خود را به صورت حرفه‌ای به این کار تخصیص داده‌اند بنابراین در زمان درست شما را در جایی که باید باشید به نمایش میگذارند.

3- آشنایی به راهکارها: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هرچند بعضا نمایی ساده دارند که استفاده از آن را حتی برای کودکان میسر میسازد اما در عین حال رموز و راهکارهای مربوط به خودشان را برای درست و به جا دیده شدن دارند. آشنایی به نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام و یا کلیدواژه‌ها در وبسایتها و یا ساعاتی که بهتر است به‌روز شوید تا بیشتر دیده شوید تنها دو نمونه از این رموز و راهکارهاست.

4- صرفه‌جویی در هزینه تولید محتوا: افراد حرفه‌ای معمولا کاری که مد نظر شماست را در زمانی کمتر و با کیفیتی بالاتر از شما یا افرادی که تخصص دیگری جز تولید محتوا دارند انجام خواهند داد. پس جای تعجب چندانی ندارد اگر استفاده از خدمات آنها معامله‌ای دوسر برد باشد به هرحال شما برای خریدن کفش هم عموماً به کفش‌فروشی میروید ولی دست به دوختن کفش نمیبرید.

5-تمام خدمات زیر یک سقف: مجموعه‌های حرفه‌ای مدیریت و تولید محتوا عموماً خدماتی را به شما ارایه میدهند که افراد عادی از آنها بی‌بهره خواهند ماند. به طور مثال پاسخگویی مستمر به مخاطبین شما، پایش و رصد فعالیتهای رقبای شما و زیر نظر گرفتن آمار و ارقامی که پیشرفت کسب و کار شما در فضای مجازی را توضیح میدهند از همین دست موارد هستند.

6-امنیت اطلاعات: اطلاعات آماری و یا هر اطلاعی که در حوزه کسب و کار شما وجود دارد چیزی است که میتواند پاشنه آشیل بیزینس شما باشد. بنابراین بسیار مهم است تنها افرادی به آنها دسترسی داشته باشند که هم شناخته شده باشند و در عین پایبندی به اخلاق حرفه‌ای به اصول حفظ امنیت اطلاعات در فضای مجازی آشنا باشند.

مجموعه راویک با سالها تجربه و استفاده از متخصصین تولید انواع محتوا از متنی گرفته تا عکس و چند رسانه‌ای در خدمت شماست تا با صرف کمترین هزینه به بهترین شکل ممکن کسب و کار خود در فضای مجازی را تقویت کنید و با حضوری مستمر، قابل اعتماد و موثر توسعه را در دستور کار خود قرار دهید. مجموعه راویک همچنین مشاوره‌های لازم را در خصوص کسب و کار شما با توجه به اصول فنی و به روز ارایه خواهد نمود و با خدمات شفاف خود به شما کمک میکند تا در چارچوب فضایی امن و در کنار قیمتهای منطقی همانطور دیده شوید که میخواهید.

 

راویک ارایه دهنده خدمات "مدیریت در شبکه‌های اجتماعی" برای شماست.