مجله راویک

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

اگر برای وبسایت یا صفحه کسب و کارتان در شبکه های مجازی مثل اینستاگرام به دنبال خرید محتوای یونیک هستید. اگر در گوگل عبارات مختلفی مثل "قیمت تولید محتوا"، "خرید تولید محتوا"، "قیمت مدیریت اینستاگرام" و چیزهایی از این دست را جوییده‌اید و قیمتهای مختلف و خدمات گوناگون باعث گیجی شما شده اند در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا راه خود را در بین این بازار شلوغ پیدا کنید.

در این مقاله چند نکته را با شما به اشتراک میگذاریم که شما را با نیازهای واقعی کسب و کارتان آشنا کند و همچنین توضیح میدهیم که از هرکدام از فروشگاه هایی که به شما قول تولید محتوا با قیمت ارزان و یا بعضا گران را میدهند باید چه انتظاری داشته باشید و گزینه مناسب برای شما کدام است.

 

خود شناسی؛

پیش از اقدام به خرید محتوا باید توجه کنید که اصولا چرا به محتوا نیاز دارید؟ آیا شما صاحب یک کسب و کار بزرگ هستید که وقت سر خاراندن ندارید و تمام زمان شما صرف مدیریت مجموعه تحت مدیریتتان میشود؟ یا شاید هم در تولید محتوا نمیتوانید کارآمد باشید. شاید هم رقبای شما از ابزارهای حرفه ای استفاده میکنند که شما هم میخواهید از غافله عقب نمایند. شاید هم صرفا میخواهید وبسایتی داشته باشید که در آن مطالبی درج شده باشد که حداقل هایی از استاندارد را داشته باشند تا بتوانید وبسایت خود را در جمعها معرفی کنید تا مایه آبرویتان شود. (وقتی میگوییم حداقل استاندارد منظورمان کپی نبودن برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل و رعایت حداقل استانداردهای نگارشی است.) زیرمجموعه هرکدام از این دسته ها که هستید پیش از هرچیز تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید.

 

بازنویسی چیست؟ از کپی محترمانه تا تولید محتوای ارزان و حجیم

اگر صرفا دنبال پر کردن وبسایت خود با مطالبی هستید که بتوانند صفحات مختلف وبسایت شما را پر کنند و پلن مشخصی را در بازار و یا هویت برند خود دنبال نمیکنید بازنویسی میتواند گزینه جالبی برای شما باشد. بازنویسی از آنجایی برای وبمسترها جالب شد که باعث میشود گوگل مطالب شما را مطلب کپی ارزیابی نکرده و شما را جریمه نکند. اما در عین حال معمولا این محتوا به علت اینکه هر بار از جایی برداشت میشود یکپارچگی خود را از دست خواهد داد و برای مخاطب شما هم جذابیتی از نظر تازگی مطلب نخواهد داشت. ولی اگر نیاز شما با همین خدمت برطرف میشود میتوانید افرادی را پیدا کنید که با کمترین هزینه این کار را برای شما انجام دهند. فقط برای پیشگیری از آنکه برخی شما را فریب دهند، حواستان باشد بازنویسی با عوض کردن چند عبارت و جمله در متن اصلی (که برخی آن را محتوای غیرکپی مینامند) متفاوت است! 

 

تولید محتوای یونیک

تولید محتوای یونیک کار معمولا دشواری است که هم برای مخاطب اینترنتی شما و هم برای موتورهای جستجو جذاب است. تولید و انتشار محتوای یونیک باعث میشود تا شما با صرف هزینه ای کمتر و بدون مخارج هنگفت تبلیغات مستقیما در بین جامعه هدف خود دیده شوید. همین جامعه هدف هم زحمت به اشتراک گذاشتن محتوا را برای کسانی که فکر میکنند به آن نیاز دارند خواهند کشید. بنابراین بسیار مهم است که محتوایی مناسب و متناسب با برند و هویت خود تولید کنید تا به شکل کلیشه و مطالب تکراری دیده نشوید که هیچ مخاطبی زحمت دیدن آن را به خود ندهد.


انواع گروه‌های تولید کننده محتوا

به طور کلی اگر تصمیم گرفته اید تا به جای آنکه یک کارمند تازه کار و یا نیمه حرفه ای با دستمزد کم به صورت تمام وقت برای تولید محتوا و مدیریت وبسایت و صفحات خود در شبکه های اجتماعی استخدام کنید به سراغ مجموعه های اوت سورس حرفه ای تر و یا ارزانتر بروید باید بدانید با سه دسته از این مجموعه ها طرف هستید.

1- افرادی که به دنبال دورکاری هستند؛ این افراد معمولا اشخاصی هستند که تنها یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل از آنها در دسترس شما قرار میگیرد. ممکن است امروز باشند و فردا از همکاری با شما منصرف شوند. ممکن است بتوانند نیازهای شما را تامین کنند یا خیر. همچنین معمولا انتظار کار حرفه ای نمیتوان از آنها داشت و اغلب ترجمه های ناقص و یا بازنویسی مطالب وب فارسی را برای شما انجام میدهند. اما اگر خوش شانس باشید و کمی به معجزه اعتقاد داشته باشید ممکن است با یک نیروی کار با استعداد هم آشنا شوید و همه چیز به طرز معجزه آسایی به نفع شما تمام شود.


2- سایتهایی که محتوای آماده در انواع و اقسام آماده دارند؛ این سایتها هر محتوایی را از هر نویسنده ای میخرند و با کمی سود به فروش میرسانند. به طور کلی کیفیت مطالب آنها از سطح خاصی بالاتر نمیرود چون بدون هدف و به صورت کور نوشته شده اند یکپارچگی خاصی هم ندارند و ملاحظات برند شما را نیز در نظر نمیگیرند. بعید به نظر میرسد به وسیله این نوع محتوا بتوانید چیزی بیشتر از سایتهای کپی کار باشید با این تفاوت که از طرف موتورهای جستجو جریمه نمیشوید.


3- تیمهای تخصصی تولید محتوا و کپی رایتر: تیمهای تخصصی تولید محتوا و کپی رایتر را میتوان تیمهای حرفه ای تولید محتوا دانست که با قیمتی بعضا بسیار گران به تولید محتوا برای وبسایت و یا صفحات شما در شبکه های اجتماعی میپردازند و معمولا امکانات خوبی هم از نویسندگان و کپی رایتر های خوب تا استودیوهای فیلمسازی و دوبله و عکاس و ادیتورهای حرفه ای دارند. این مجموعه ها معمولا پیش از شروع کار با شما جلساتی میگذارند و در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب میکنند و پس از تحلیل به شما برنامه ای را ارایه میکنند که اگر دوست داشته باشید طبق همان برنامه به شما خدمات ارایه خواهند کرد. در بین این مجموعه ها بعضا قیمتهای مناسب و بعضا ارزان نیز دیده میشود. توصیه ما به شما این است که جلسات مشاوره پیش از شروع کار با این مجموعه ها را جدی بگیرید و سعی کنید.


4- راویک؛ راویک مجموعه ای کوچک از افراد حرفه‌ای در بخشهای متفاوت تولید محتواست که با توجه به ساختار خود تلفیقی از مزایای انواع فوق را به شما عرضه میکند. ما به واسطه ابعاد سازمانی خود توانایی ارائه خدمات تولید محتوا به صورت چابک تر و با هزینه هایی پایینتر را داریم. در عین حال تا کنون توانسته ایم در کارنامه خود تولید محتوا برای سایتهایی با رنک‌های دو و سه رقمی ایران در جدول الکسا را با موفقیت ثبت کنیم که همکاری ما با این مجموعه ها همچنان ادامه دارد. در عین حال ما پلن کسب و کار خود را بر روی مشتریان فراوان طراحی نکرده ایم بنابراین تعدادی مشتری محدود و خاص داریم که این ویژگی ما باعث میشود برای آنها همیشه در دسترس باشیم و با شناختی که در طولانی مدت از رفتار سازمانی و خواسته های آنها داریم بالاترین سطح کیفیت در خدمات را بتوانیم به آنها ارائه کنیم. اگر شما به دنبال مجموعه ای میگردید که با کیفیتی قابل توجه و به عنوان تیمی خلاق با روحیه صمیمی شما را از شر دردسرهای گرداندن وبسایت و صفحه اینستاگرام خلاص کند و آنها را تا رسیدن به نتیجه مطلوب و دیده شدن توسط مخاطبانتان برای شما توسعه دهد میتوانید با پیوستن به جمع مشتریان ما با خیالی راحت این امور را به ما محول کنید.

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
نام وبسایت الکسا و مهمتر از آن عنوان رتبه الکسا نامی آشنا برای وبمسترها و به خصوص وبسترهای ایرانی است. اما واقعاً چقدر باید به آن اهمیت داد رتبه پایین آن چه ارتباطی با سئو (SEO) سایت شما دارد؟ چگونه میتوان رتبه الکسا را در زمان کوتاهی بهبود بخشید؟ آیا کم کردن رتبه الکسا به هر قیمتی کار درستی است؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالها را با هم مرور کنیم.

 

الکسا یکی از از زیرمجموعه‌های شرکت نام‌آشنای آمازون است که به صورت تخصصی به جمع آوری اطلاعات و رتبه بندی سایتها در فضای وب میپردازد. الکسا برای رتبه‌بندی از معیارها و الگوریتمهای پیچیده‌ای استفاده میکند که میتوانند میزان بازدید، تعداد صفحات مرور شده، زمان صرف شده روی وبسایت و مواردی از این قبیل را برای هر وبسایت تخمین بزنند. توجه داشته باشید که کار این الگوریتمها صرفاً تخمین موارد فوق است.

میتوان گفت بنا بر یک اشتباه رایج در ایران رتبه بندی الکسا پس از گوگل رنک معمولا مهمترین فاکتور برای ارزیابی و یا بعضاً ارزشگزاری وبسایت‌ها در نظر گرفته میشود و صاحبین وب سایتها معمولا دغدغه بهبود بخشیدن رتبه الکسا خود را دارند و حاضرند برای آن قیمت های بالایی را نیز هزینه کنند. اما چند دلیل مهم وجود دارد که این رتبه بندی ملاک چندان مهمی هم نیست. 

اما پیش از آن که به این مطلب برسیم بگذارید به این سوال پاسخ دهیم که آیا رتبه الکسا بر روی سئو (SEO) سایت تاثیر دارد یا خیر؟

پاسخ این سوال منفی است،رتبه الکسا سایت شما بر روی SEO سایت شما کوچکترین تاثیری ندارد ولی عکس آن صادق است. یعنی اگر سایت شما از سئو (SEO) خوبی بهره میبرد احتمال اینکه رتبه الکسا شما نیز بهبود پیدا کند بسیار زیاد است. و نکته دیگر آنکه اگر به روشهای غیرمتعارف و مصنوعی سعی در بالا بردن رتبه الکسا خود داشته باشید احتمال زیادی وجود دارد تا SEO شما صدمات سنگینی را متحمل شود.

اما این روشهای بالا بردن رتبه الکسا چیستند ؟ این روشها دقیقاً همان مواردی هستند که به اعتبار آنها رتبه الکسا فاکتور آنقدر مهمی برای سایت شما نیست. 

تبلیغات CPC: تبلیغات CPC یا پرداخت به ازای کلیک از مواردی است که میتواند به بهبود رتبه الکسا شما کمک کند. بسیاری از کارگزاران تبلیغات اینترنتی در ازای دریافت پول این کار را برای شما انجام میدهند و باعث میشوند تا سیل بزرگی از مخاطبین به سایت شما وارد شوند. اما اینکه این مخاطبین چه میزان مخاطب واقعی شما باشند و قصه های بعدی بحثی جداست ولی همینقدر بدانید که با متوقف کردن این تبلیغات رتبه الکسا شما نیز به مرور به جایگاه واقعی خود باز خواهد گشت.

ریدایرکت (Redirect): یک روش خطرناک و غیراصولی ریدایرکت کردن مخاطب به سایت شماست یعنی مخاطبی که وارد سایت دیگری شده بدون اینکه خواسته باشد به وبسایتی که میخواهد رتبه الکسا خود را بالا ببرد وارد شود. این روش هرچند در مقاطعی میتواند باعث بالا بردن رتبه شما در الکسا شود اما میتواند صدمات جدی به سئو شما و شناخته شدن شما به عنوان یک متقلب توسط گوگل بیانجامد.

خرید از الکسا (Alexa): شاید اگر اصرار بر بهتر نمودن رتبه الکسا خود داشته باشید بهترین راه استفاده از سرویس پولی الکسا است. با خرید این سرویس کدی در اختیار شما قرار میگیرد که با قرار دادن آن در منابع وبسایتتان به الکسا این دسترسی را میدهید تا به شکلی دقیقتر به به بررسی وبسایت شما بپردازد. این روند باعث میشود تا آمارهای تخمینی و تقریبی که پیشتر به آنها اشاره کردیم تبدیل به آمارهای تحقیقی و دقیق شوند. این فرآیند معمولا باعث بهتر شدن رتبه شما در الکسا نیز خواهد شد.

روشهای فوق 3 روش مهمتری هستند که معمولا برای بالا بردن دفعی رتبه الکسا به کار میروند. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که پس الکسا و رتبه بندی معروفش به چه کاری می آید؟ پاسخ اینجاست که الکسا با توجه به الگوریتمهای پیشرفته خود میتواند برای بررسی در تحقیق در حوزه وب به وبمسترها و فعالین و علاقمندان کمک کند. هرچند اگر بخواهید لذت واقعی استفاده از منابع و اطلاعات الکسا را بچشید باید ماهانه مبلغی را به آنها پرداخت کنید.

نکته نهایی آنکه برای رشد منطقی و دائمی رتبا الکسا و رنک گوگل خود بهترین راه شناخته شده تولید محتوا است. تولید محتوای یونیک و با کیفیت از محتوا متنی گرفته تا تصویری و صوتی و به طور کلی هر آنچه که برای مخاطب انسانی ارزشمند است باعث رشد شما خواهد شد. 

ما در گروه تولید محتوا راویک آمادگی داریم تا برای این مهم و تا رسیدن به مقصد در کنار شما باشیم.

 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در دنیای تبلیغات و بازاریابی امروز که پیرامون ما پر شده از اطلاعات و جلوه‌های صوتی و بصری که به زور میخواهند محصولی را به ما بفروشند و در زمانی که هر روز بیش از پیش توسط اطلاعات زرد بمباران میشویم. اطلاعاتی نیز وجود دارند که مخاطبین شما نه تنها حاضرند برای آنها وقت بگذارند بلکه مشتاقانه به دنبال آنها خواهند گشت. اطلاعات و محتوایی که صرفا قصد فروش محصول یا خدماتی را به هر قیمتی به آنها نداشته باشد بلکه به شکلی صادقانه و صحیح اطلاعاتی درست و مفید را در اختیار خریدار بالقوه بگذارد.
بیایید تصور کنیم شما قصد خرید یک میز و صندلی چوبی را دارید. اگر در یک فروشگاه اینترنتی محصولات چوبی مقاله‌ای با عنوان "راهنمای خرید میز و صندلی چوبی" یا "مزایا و معایب میز و صندلی چوبی" داشته باشد احتمالاً وقتی را برای مطالعه آن خواهید گذاشت.
هنر تولید کننده ی محتوا برای رپورتاژ اما شناساندن محصول عرضه شده توسط آن کسب و کار به مخاطب در طول مطلب است به طوری که مخاطب دچار احساس ناامنی و یا جهت دار بودن مطالب نشود. به طور کلی تهیه یک رپورتاژ باکیفیت کاری است بسیار ظریف و دقیق و نیازمند تجربه زیاد. نباید فراموش کنیم فاصله مخاطب شما از مشتری بالقوه بودن تا کاربری که صفحه شما را بسته تنها یک کلیک است.
نکته دیگری که در خصوص رپورتاژ آگهی ها باید به آن توجه کرد محل انتشار آنهاست. این کار نیز باید به صورت هدفمند و تخصصی بررسی شود و اشتراکات جامعه هدف کسب و کار شما با جوامع و جزایر دیگر مخاطبین اینترنتی مشخص شود تا محتوای تولید شده در اختیار افرادی قرار گیرد که محتوای تولیدی شما برایشان حائز اهمیت باشد.
این موضوع برای موتورهای جستجو و نوع لینک دادن آنها به شما نیز بسیار مهم است. موتورهای جستجو هوشمندانه متوجه ارتباط معنایی بین سایتها و لینکها هستند و این نکته را در معادلات بالا بردن رتبه شما لحاظ میکنند.
در انتها فراموش نکنید استفاده از تصاویر، فیلم و صوت نیز میتواند کمکی بسیار تاثیرگذار بر محتوای تولیدی شما برای رپورتاژ باشد.
ما در راویک آمادگی تولید محتوا و رپورتاژ و همچنین مدیریت توزیع و انتشار آن برای شما را داریم. از محتوای متنی و انتشار در روزنامه ها گرفته تا ساخت کلیپ یا پادکست.

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 اینستاگرام و فضای وب پرشده از هشتگها و همه به دنبال آموزش ساخت هشتگ برای اینستاگرام و یا شبکه‌های اجتماعی دیگر هستند. اما اگر میخواهید پیش از آنکه بدانید چگونه هشتگ بسازید، اصلا بدانید که هشتگ یا همان (#) سمبل معروف این روزها چیست و به چه کار می‌آید ما این مقاله را برای شما نوشته‌ایم.

هشتگ چیست ؟

هشتگ نوعی برچسب دیجیتال برای محتوای دیجیتال شما در وب و به خصوص شبکه‌های اجتماعی است که به افراد دیگری که علاقه‌مند به موضوع مشابهی هستند اجازه میدهد تا محتوا و مطلب شما را چه صوت باشد، چه متن و چه ویدِو بیابند. ظاهر عمومی هشتگ گذاری چیزی است شبیه مثلا": #هشتگ یا #آموزش_هشتگ یا #ایران.

اغلب کاربرد هشتگها به شبکه‌های اجتماعی مربوط میشود، استفاده‌ای که از توئییتر شروع شد و بعد پایش به تمام شبکه‌های اجتماعی مطرح دنیا از جمله اینستاگرام نیز باز شد. به طوری که امروزه تصور اینستاگرام برای بسیاری از کابران بدون هشتگ کاربردی پیدا نمیکند. هر کاربر که مطلبی را به اشتراک میگذارد میتواند برای آن هشتگی انتخاب کند و یا اگر هشتگی میشناسد از آن در مطلبش استفاده نماید. به این ترتیب هرگاه کاربر دیگری هشتگ مورد نظر را جستجو نماید میتواند به مطلب او و دیگرانی که از هشتگ مشابه استفاده نموده‌اند دست یابد.

برای مثال بیایید فرض کنیم که شما عکس یا ویدیویی از ورزش امروز خود که دوچرخه‌سواری بوده  گرفته‌اید و میخواهید آن را بر روی یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام به اشتراک بگذارید. احتمالا اولین هشتگی که به ذهن شما میرسد #ورزش خواهد بود. حالا که شما پستی را که در خود عبارت #ورزش را دارد به اشتراک گذاشته‌اید هرگاه شخصی در هرجای دنیا که اجازه دسترسی به صفحه شما را دارد #ورزش را جستجو نماید در لیست نتایج با پست شما نیز در کنار مطالب دیگرانی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند مواجه میشود. در نتایج جستجوی او ممکن است مطالب متفاوتی به دست آید که نقطه اشتراک آنها خواهد بود است. ممکن است با تصاویری از شنا یا سوارکاری نیز برخورد نماید که کاربرانی آنها را با هشتگ مورود اشاره منتشر نموده اند. حالا اگر در همین پست از هشتگ دیگری مانند #دوچرخه استفاده نمایید نیز به گروهی از مطالب در اینستاگرام میپیوندید که حول موضوع دوچرخه منتشر شده اند.

 

چگونه هشتگ بسازیم ؟

آموزش ساخت هشتگ آسانتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید فقط پیش از آن باید چند نکته کوچک و فنی را بدانید و پس از آن ظرف چند ثانیه میتوانید هشتگ کاربردی خود را بسازید.

-فاصله ممنوع

عبارتی که هشتگ میکنید میتواند یک کلمه و یا ترکیب کلمات و یا حتی ترکیب کلمات با اعداد باشد اما باید توجه داشته باشید استفاده از فاصله در هشتگ ممنوع است. یعنی مادامی که تایپ عبارت هشتگ شما به پایان نرسیده نباید از کلید اسپیس استفاده کنید. همچنین از سمبلها و علامتهای روی کیبورد نیز نمیتوانید استفاده کنید و انتخابهایتان به اعداد و حروف محدود میشود.

با کاراکتر # شروع کنید

برای ساخت یک هشتگ با تایپ همان "#" شروع کنید و سپس هرچه میخواهد دل تنگتان با رعایت نکات فوق بگویید.

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

زمانی که صحبت از آموزش یا سفارش تولید محتوا برای وب و فضای مجازی به میان می‌آید پای ده‌ها معیار برای ارتقا کیفیت محصول نهایی نیز به بحث باز میشود اما شاید فصل اشتراک آنچه هدف تمام این معیارها برای تدوین روش های تولید محتوای با کیفیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را تشکیل میدهد قابلیت پیدا شدن، خوانده شدن، فهمیده شدن و به اشتراک گذاشتن باشد در حالی که هزینه تولید محتوا را افزایش ندهند. دراین مقاله به نکاتی میپردازیم که رعایت آنها میتواند به شما کمک کند تا با رعایت چند نکته کاربردی محتوایی با ارزش را برای کسب و کار خود تولید کنید خواه برای صفحه اینستاگرام باشد و خواه برای پایگاه اینترنتی شما.

1- برای کاربر اینترنت تولید کنید: توجه داشته باشید هر نوع محتوایی که تولید میکنید از محتوای متنی گرفته تا پادکست، پست اینستاگرام یا موشن گرافیک باید بدانید خوانندگان، بینندگان یا شنوندگان مطالب و محتوای اینترنتی معمولا عاداتی متفاوت از خوانندگان رسانه‌های مکتوب دارند یا حتی بینندگان سنتی تلویزیون دارند (نتایج یک تحقیق نشان میدهد در بهترین حالت اکثر کاربران 28 درصد کلمات مقالات را کامل میخوانند در حالی که این عدد به صورت میانگین حدود 20 درصد است.). آنها غالباً بسیار عجول و بی‌حوصله هستند و تمایل دارند تا در کمترین زمان ممکن اطلاعاتی که میخواهند را به دست بیاورند. بسیاری از کاربران حتی مطلب شما را به صورت کامل نخواهند خواند و در آن دنبال کلیدواژه میگردند که بتواند جوابی سرراست و سریع به پرسش آنها ارایه نماید. بنابراین حتی اگر میخواهید مطلبی را بسط دهید چکیده مطلب را در جایی مشخص به مخاطب ارائه کنید.

2- با مخاطب صادق باشید: افرادی که دنبال مطلبی خاص به صفحه اینستاگرام و یا وبسایت شما مراجعه میکنند انتظار دارند در آنجا همان چیزی را پیدا کنند که به آنها وعده داده‌اید در غیر اینصورت به فاصله‌ی یک کلیک شما را برای همیشه ترک میکنند. بنابراین سعی کنید تبلیغات، کلیدواژه‌ها، عنوان و تمام موارد مرتبط با محتوایی باشد که آن را ارایه مینمایید. هیچ کس دوست ندارد وقتی روی لینک "طرز تهیه قرمه‌سبزی" کلیک میکند وارد صفحه‌ای شود که میخواهد به زور به او قرص لاغری بفروشد.

3- صمیمی باشید: نمیتوان نسخه واحدی برای میزان صمیمیتی که در تولید محتوا میتوان به کار برد ارایه نمود اما میتوان توصیه کرد اگر شناخت مناسبی از جامعه هدف و مخاطبین خود دارید سعی کنید محتوای شما صمیمیت بیشتری از خواندن متون روزنامه‌ای و یا کاتالوگهای فنی ایجاد نماید. سعی کنید از همان زبانی استفاده کنید که مخاطبین شما در فضای اینترنت یا شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام از آن استفاده میکنند. رعایت همین نکته به شما کمک میکند تا از طریق موتورهای جستجو هم اصول SEO را بهتر رعایت کرده باشید و از نظر هشتگ نیز قابل یافته شدن باشید. 

4- قانون 20 و 5: سعی کنید جمله‌بندیها و پاراگرافهایتان را مختصر کنید. یک قانون نانوشته در تولید محتوای متنی برای وب هست که میگوید جمله‌ی ایده‌آل بیش از 20 کلمه و پاراگراف ایده‌آل بیش از 5 جمله ندارد. از خط تیره به جای سمی‌کالن (نقطه‌ویرگول) استفاده کنید و جملاتی که با استفاده از کلمات ربط به دو قسمت تقسیم میشوند را در قالب دو جمله مجزا بنویسید. به شرط لطمه نخوردن معنا، شروع شدن جمله با "اما"، "البته"، "در صورتی که" و... هیچ ایرادی ندارد.


5- محتوای چند رسانه‌ای داشته باشید: از هیچ ابزاری برای رساندی محتوای مورد نظر به مخاطب دریغ نکنید. از تصاویر، نمودارها، انیمیشن، صوت یا فیلم کمک بگیرید. استفاده ازاین ابزار، محتوای تولیدی شما را برای مخاطب بسیار جذابتر خواهد نمود.


6- منظم باشید: نظم و همچنین به روز‌رسانی مستمر و به موقع همان چیزی است که مخاطبین شما را برای شما حفظ مینماید و همچنین شما را در معرض دید قرار میدهد. اینکه سه روز پشت سر هم صفحه اینستاگرام یا وبسایت خود را به روز کنید و پس از آن دو هفته هیچ اثری از شما در فضای مجازی دیده نشود به شدت اعتبار کسب و کار شما را زیر سوال خواهد برد. حتی اگر توانایی آن را ندارید که به سرعت به روز شوید لااقل منظم به روز شوید. مخاطبین ترجیج میدهند شما مستمرا هفته‌ای یک بار به روز شوید تا آنکه یک روز سه بار و بعد تا یک ماه در سکوت خبری فرو روید.

7- کپی پیست ممنوع! : جدا از آنکه کپی نمودن محتوای تولیدی توسط دیگران بدون اجازه آنها کاری غیراخلاقی و غیرقانونی است این را هم باید مد نظر داشته باشید که انجام این کار به حیثیت کاری شما در برابر مخاطب لطمات جبران ناپذیری خواهد زد و اگر در صفحه وب خود این کار را انجام دهید گوگل به سرعت شما را به عنوان کاربر کپی‌کار خواهد شناخت. پس کپی‌کاری را متوقف کنید و سعی کنید از امروز خلاقتر باشید.

8- از غلط املایی پرهیز کنید: داشتن غلطهای املایی هم مخاطب شما را نسبت به پرستیژ شما دلسرد مینماید و هم موتورهای جستجو را نسبت به شما بدبین. پس بهتر است با دقتی مضاعف به ویراستاری مطالب و محتوای متنی تولیدی خود بپردازید. خوشبختانه این روزها نرم‌افزارهای ویراستاری متعددی وجود دارند که به شما در این زمینه کمک خواهند نمود.

امیدواریم با رعایت مطالب فوق بتوانید نمونه تولید محتوای موفقتری ایجاد کنید و راحت تر به اهداف خود در فضای مجازی برسید همچنین همواره میتوانید سوالات، نظرات و یا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و یا در صورت لزوم از خدمات تولید محتوای ما با تعرفه تولید محتوا منطقی استفاده کنید.