مجله راویک

رپورتاژ آگهی چیست ؟ و چرا باید به آن اهمیت داد ؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در دنیای تبلیغات و بازاریابی امروز که پیرامون ما پر شده از اطلاعات و جلوه‌های صوتی و بصری که به زور میخواهند محصولی را به ما بفروشند و در زمانی که هر روز بیش از پیش توسط اطلاعات زرد بمباران میشویم. اطلاعاتی نیز وجود دارند که مخاطبین شما نه تنها حاضرند برای آنها وقت بگذارند بلکه مشتاقانه به دنبال آنها خواهند گشت. اطلاعات و محتوایی که صرفا قصد فروش محصول یا خدماتی را به هر قیمتی به آنها نداشته باشد بلکه به شکلی صادقانه و صحیح اطلاعاتی درست و مفید را در اختیار خریدار بالقوه بگذارد.
بیایید تصور کنیم شما قصد خرید یک میز و صندلی چوبی را دارید. اگر در یک فروشگاه اینترنتی محصولات چوبی مقاله‌ای با عنوان "راهنمای خرید میز و صندلی چوبی" یا "مزایا و معایب میز و صندلی چوبی" داشته باشد احتمالاً وقتی را برای مطالعه آن خواهید گذاشت.
هنر تولید کننده ی محتوا برای رپورتاژ اما شناساندن محصول عرضه شده توسط آن کسب و کار به مخاطب در طول مطلب است به طوری که مخاطب دچار احساس ناامنی و یا جهت دار بودن مطالب نشود. به طور کلی تهیه یک رپورتاژ باکیفیت کاری است بسیار ظریف و دقیق و نیازمند تجربه زیاد. نباید فراموش کنیم فاصله مخاطب شما از مشتری بالقوه بودن تا کاربری که صفحه شما را بسته تنها یک کلیک است.
نکته دیگری که در خصوص رپورتاژ آگهی ها باید به آن توجه کرد محل انتشار آنهاست. این کار نیز باید به صورت هدفمند و تخصصی بررسی شود و اشتراکات جامعه هدف کسب و کار شما با جوامع و جزایر دیگر مخاطبین اینترنتی مشخص شود تا محتوای تولید شده در اختیار افرادی قرار گیرد که محتوای تولیدی شما برایشان حائز اهمیت باشد.
این موضوع برای موتورهای جستجو و نوع لینک دادن آنها به شما نیز بسیار مهم است. موتورهای جستجو هوشمندانه متوجه ارتباط معنایی بین سایتها و لینکها هستند و این نکته را در معادلات بالا بردن رتبه شما لحاظ میکنند.
در انتها فراموش نکنید استفاده از تصاویر، فیلم و صوت نیز میتواند کمکی بسیار تاثیرگذار بر محتوای تولیدی شما برای رپورتاژ باشد.
ما در راویک آمادگی تولید محتوا و رپورتاژ و همچنین مدیریت توزیع و انتشار آن برای شما را داریم. از محتوای متنی و انتشار در روزنامه ها گرفته تا ساخت کلیپ یا پادکست.