قیمتهای متفاوت خرید محتوا؛ خرید مناسب کدام است؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

اگر برای وبسایت یا صفحه کسب و کارتان در شبکه های مجازی مثل اینستاگرام به دنبال خرید محتوای یونیک هستید. اگر در گوگل عبارات مختلفی مثل "قیمت تولید محتوا"، "خرید تولید محتوا"، "قیمت مدیریت اینستاگرام" و چیزهایی از این دست را جوییده‌اید و قیمتهای مختلف و خدمات گوناگون باعث گیجی شما شده اند در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا راه خود را در بین این بازار شلوغ پیدا کنید.

در این مقاله چند نکته را با شما به اشتراک میگذاریم که شما را با نیازهای واقعی کسب و کارتان آشنا کند و همچنین توضیح میدهیم که از هرکدام از فروشگاه هایی که به شما قول تولید محتوا با قیمت ارزان و یا بعضا گران را میدهند باید چه انتظاری داشته باشید و گزینه مناسب برای شما کدام است.

 

خود شناسی؛

پیش از اقدام به خرید محتوا باید توجه کنید که اصولا چرا به محتوا نیاز دارید؟ آیا شما صاحب یک کسب و کار بزرگ هستید که وقت سر خاراندن ندارید و تمام زمان شما صرف مدیریت مجموعه تحت مدیریتتان میشود؟ یا شاید هم در تولید محتوا نمیتوانید کارآمد باشید. شاید هم رقبای شما از ابزارهای حرفه ای استفاده میکنند که شما هم میخواهید از غافله عقب نمایند. شاید هم صرفا میخواهید وبسایتی داشته باشید که در آن مطالبی درج شده باشد که حداقل هایی از استاندارد را داشته باشند تا بتوانید وبسایت خود را در جمعها معرفی کنید تا مایه آبرویتان شود. (وقتی میگوییم حداقل استاندارد منظورمان کپی نبودن برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل و رعایت حداقل استانداردهای نگارشی است.) زیرمجموعه هرکدام از این دسته ها که هستید پیش از هرچیز تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید.

 

بازنویسی چیست؟ از کپی محترمانه تا تولید محتوای ارزان و حجیم

اگر صرفا دنبال پر کردن وبسایت خود با مطالبی هستید که بتوانند صفحات مختلف وبسایت شما را پر کنند و پلن مشخصی را در بازار و یا هویت برند خود دنبال نمیکنید بازنویسی میتواند گزینه جالبی برای شما باشد. بازنویسی از آنجایی برای وبمسترها جالب شد که باعث میشود گوگل مطالب شما را مطلب کپی ارزیابی نکرده و شما را جریمه نکند. اما در عین حال معمولا این محتوا به علت اینکه هر بار از جایی برداشت میشود یکپارچگی خود را از دست خواهد داد و برای مخاطب شما هم جذابیتی از نظر تازگی مطلب نخواهد داشت. ولی اگر نیاز شما با همین خدمت برطرف میشود میتوانید افرادی را پیدا کنید که با کمترین هزینه این کار را برای شما انجام دهند. فقط برای پیشگیری از آنکه برخی شما را فریب دهند، حواستان باشد بازنویسی با عوض کردن چند عبارت و جمله در متن اصلی (که برخی آن را محتوای غیرکپی مینامند) متفاوت است! 

 

تولید محتوای یونیک

تولید محتوای یونیک کار معمولا دشواری است که هم برای مخاطب اینترنتی شما و هم برای موتورهای جستجو جذاب است. تولید و انتشار محتوای یونیک باعث میشود تا شما با صرف هزینه ای کمتر و بدون مخارج هنگفت تبلیغات مستقیما در بین جامعه هدف خود دیده شوید. همین جامعه هدف هم زحمت به اشتراک گذاشتن محتوا را برای کسانی که فکر میکنند به آن نیاز دارند خواهند کشید. بنابراین بسیار مهم است که محتوایی مناسب و متناسب با برند و هویت خود تولید کنید تا به شکل کلیشه و مطالب تکراری دیده نشوید که هیچ مخاطبی زحمت دیدن آن را به خود ندهد.


انواع گروه‌های تولید کننده محتوا

به طور کلی اگر تصمیم گرفته اید تا به جای آنکه یک کارمند تازه کار و یا نیمه حرفه ای با دستمزد کم به صورت تمام وقت برای تولید محتوا و مدیریت وبسایت و صفحات خود در شبکه های اجتماعی استخدام کنید به سراغ مجموعه های اوت سورس حرفه ای تر و یا ارزانتر بروید باید بدانید با سه دسته از این مجموعه ها طرف هستید.

1- افرادی که به دنبال دورکاری هستند؛ این افراد معمولا اشخاصی هستند که تنها یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل از آنها در دسترس شما قرار میگیرد. ممکن است امروز باشند و فردا از همکاری با شما منصرف شوند. ممکن است بتوانند نیازهای شما را تامین کنند یا خیر. همچنین معمولا انتظار کار حرفه ای نمیتوان از آنها داشت و اغلب ترجمه های ناقص و یا بازنویسی مطالب وب فارسی را برای شما انجام میدهند. اما اگر خوش شانس باشید و کمی به معجزه اعتقاد داشته باشید ممکن است با یک نیروی کار با استعداد هم آشنا شوید و همه چیز به طرز معجزه آسایی به نفع شما تمام شود.


2- سایتهایی که محتوای آماده در انواع و اقسام آماده دارند؛ این سایتها هر محتوایی را از هر نویسنده ای میخرند و با کمی سود به فروش میرسانند. به طور کلی کیفیت مطالب آنها از سطح خاصی بالاتر نمیرود چون بدون هدف و به صورت کور نوشته شده اند یکپارچگی خاصی هم ندارند و ملاحظات برند شما را نیز در نظر نمیگیرند. بعید به نظر میرسد به وسیله این نوع محتوا بتوانید چیزی بیشتر از سایتهای کپی کار باشید با این تفاوت که از طرف موتورهای جستجو جریمه نمیشوید.


3- تیمهای تخصصی تولید محتوا و کپی رایتر: تیمهای تخصصی تولید محتوا و کپی رایتر را میتوان تیمهای حرفه ای تولید محتوا دانست که با قیمتی بعضا بسیار گران به تولید محتوا برای وبسایت و یا صفحات شما در شبکه های اجتماعی میپردازند و معمولا امکانات خوبی هم از نویسندگان و کپی رایتر های خوب تا استودیوهای فیلمسازی و دوبله و عکاس و ادیتورهای حرفه ای دارند. این مجموعه ها معمولا پیش از شروع کار با شما جلساتی میگذارند و در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب میکنند و پس از تحلیل به شما برنامه ای را ارایه میکنند که اگر دوست داشته باشید طبق همان برنامه به شما خدمات ارایه خواهند کرد. در بین این مجموعه ها بعضا قیمتهای مناسب و بعضا ارزان نیز دیده میشود. توصیه ما به شما این است که جلسات مشاوره پیش از شروع کار با این مجموعه ها را جدی بگیرید و سعی کنید.


4- راویک؛ راویک مجموعه ای کوچک از افراد حرفه‌ای در بخشهای متفاوت تولید محتواست که با توجه به ساختار خود تلفیقی از مزایای انواع فوق را به شما عرضه میکند. ما به واسطه ابعاد سازمانی خود توانایی ارائه خدمات تولید محتوا به صورت چابک تر و با هزینه هایی پایینتر را داریم. در عین حال تا کنون توانسته ایم در کارنامه خود تولید محتوا برای سایتهایی با رنک‌های دو و سه رقمی ایران در جدول الکسا را با موفقیت ثبت کنیم که همکاری ما با این مجموعه ها همچنان ادامه دارد. در عین حال ما پلن کسب و کار خود را بر روی مشتریان فراوان طراحی نکرده ایم بنابراین تعدادی مشتری محدود و خاص داریم که این ویژگی ما باعث میشود برای آنها همیشه در دسترس باشیم و با شناختی که در طولانی مدت از رفتار سازمانی و خواسته های آنها داریم بالاترین سطح کیفیت در خدمات را بتوانیم به آنها ارائه کنیم. اگر شما به دنبال مجموعه ای میگردید که با کیفیتی قابل توجه و به عنوان تیمی خلاق با روحیه صمیمی شما را از شر دردسرهای گرداندن وبسایت و صفحه اینستاگرام خلاص کند و آنها را تا رسیدن به نتیجه مطلوب و دیده شدن توسط مخاطبانتان برای شما توسعه دهد میتوانید با پیوستن به جمع مشتریان ما با خیالی راحت این امور را به ما محول کنید.